2020. április 27., hétfő

GALÉRIA KVÍZ XXV.


1867. augusztus 12-e volt, fülledt nyári délután. A Skorpió jegyben (akárcsak én) született író fölállt egy székre, hogy jobban lássa a fönti képet, a hosszú festményt, amelyet újra megmutatok itt az írás alatt. A halott Krisztus! Tizenöt-húsz percig nézte a hullát teljesen mozdulatlanul. A felesége memoárjában olvastam, aki aggódott, hogy kiújul férje epilepsziája, ráadásul megbüntetik a furcsa viselkedésért, mert abban az országban mindenért büntetés jár. Majd‘ százötven évvel később jártam a múzeumban, nem kellett székre állnom, úgy látszik lejjebb akasztották a festményt (vagy az író volt nagyon alacsony?) és megpróbáltam én is kizárni mindent, csak a képre koncentrálni legalább negyed órán át. A követ és a fáraó című könyvemben írtam is erről. Ott az író neve is szerepel, ami a mai feladványnak választott múzeum kitalálásában is segíthet... Talán.






1 megjegyzés:

Archit3ct írta...

Basel Kunstmuseum. A sors úgy hozta, hogy itt már többször jártam.
Megdöbbentő a Krisztus kép.