2020. április 21., kedd

GALÉRIA KVÍZ XIX.


2016-ban jutottam el ebbe a múzeumba. A közeli fővárosban, az ottani Nemzeti Galériában volt kiállításom és a szervezők pajkos mosoly kíséretében ajánlották figyelmembe, látogassak el ebbe a városkába is. Odaérve derült csak ki, nem is annyira a múzeum gyűjteménye izgalmas, hanem a milliő, az ország egykori diktátorának megalomán palotája, a lepusztulóban is impozáns épület és az elgazosodott park, amelyben a tiltó táblák, a szabadon kószáló szelindekek és a szemerkélő eső ellenére hosszasan bolyongtam és fotózgattam. Érdemes figyelni a dizájn-lámpákra, a lépcső-karfákra, a műmárvány és a lakkozott faintarzia elegyére, a zsaluzott beton szobrokra…, olyan volt, mintha időutazáson vettem volna részt. Könnyítésül (nehezítésül?) azért ideteszek egy érdekes  tárgyat a múzeum gyűjteményéből is. Hol jártam?   





1 megjegyzés:

Archit3ct írta...

Ez sem könnyű. Nyilván egy Ceausescu villa, de nem a Bukaresti. Nem tudom, hol van.