2019. június 4., kedd

TOLERANCIA PLAKÁTOK PESTEN


A Mirko Ilic által kitalált Tolerance Poster Show lassan már az egész világot bejárta, most végre Budapesten is megjelenik. Megnyitó június 4-én kedden este 7-kor az ANKER’Tben (Paulay Ede utca 33.) Mint az egyik plakát tervezőjét, engem is meginterjúvolt egy blogszerkesztő (Kovács Héda).
- Miért fontos számodra ez az együttműködés? 
- A tolerancia miatt. Amikor Mirko meghívott a kiállítók közé, azt kérte, hogy a plakátra az anyanyelvemen írjam ki a tolerancia szót. Ezt a gesztust a tolerancia szép példájának tartottam és azonnal igent mondtam. 
- Hogy kapcsolódik a munkád a kiállítás témájához? Mi adta az inspirációt hozzá?
- A tolerancia ingatag, sérülékeny dolog, amit újra és újra föl kell építeni magunkban és segíteni kell, hogy másokban is felépüljön. Szándékom szerint ezt ábrázolja a plakát.
- Melyik a kedvenc plakátod a kiállításról, amit másik művész készített, és mi fogott meg benne?
- Tarek Atrissi libanoni kollégám plakátját szeretem legjobban. Ki volt állítva már a legelső, 23 plakátot tartalmazó tárlaton, ráadásul közel az én munkámhoz. A város nevét most nem írom ide. Azt sem, mit ábrázol, aki akarja, megtalálja a neten. A felirata: Az ismeretlentől való félelmet cseréd föl a kíváncsisággal. Tarek plakátját a kiállítás során többször újra kellett nyomtatni, mert ismeretlenek leszaggatták. Nem csak a grafikát szeretem, igazolni látom általa, hogy foglalkoznunk kell a toleranciával.  
- Mi a kedvenc három helyed Budapesten? (Ez bármi lehet Budapesten; egy híd, egy utca, egy épület, egy kávézó, egy étterem.) Az 58-as villamos egykori végállomása a Zugligetben, a Népstadion melletti szoborsor (azt hiszem, el lett bontva), egy sakkasztal a Szecska termál medencéjében. (A fényképeket a megnyitón Kovács Judit készítette.) 



Nincsenek megjegyzések: