2014. május 21., szerda

ELŐADÁSOK ÉS ZÁPROK

Sőt zivatarok. Hétfőn zárt a prágai DOX kultúrcentrumban rendezett plakátkiállítás, vagyis hétfő esti előadásommal én lettem a slusszpoén. A címe: The Poster During the End of Authoritarianism in 1989 and its Restoration. Utána a Marta Silvestrova által vezetett discussion keretében fölelevenítettük a ’89-es DOPP-túrát, amelyet (különösen a tornatermi plakátéjjelt) Marta a bársonyos forradalom graphic-design előjátékaként aposztrofált. Másnap Karel Mísekkel az Elba parti Ústí nad Labembe autóztunk, az ottani egyetemen saját munkáimról kellett beszélnem, illetve animációkat vetítgettem. Éjszaka utaztam vissza Prágába, a vonaton ért a legfontosabb előadás híre, Marci otthon summa cum laude doktorált. A téma: Kepes György. Pontosabban: A látás revíziója. Művészet mint humanista tudomány Kepes György korai életművében. Bosszant, hogy az össze-vissza tologatott egyetemi terminusok miatt végül lemaradtam róla. Apró vigasz, hogy már készül a monográfia.

Nincsenek megjegyzések: