2011. július 5., kedd

KIÁLLÍTÁSOK JÚLIUSBAN

Kecskemét, Cifrapalota, önálló kiállítás Arcképek címmel, nyitva augusztus 7-ig. 
Harrtington, College of Design: a Chicagói Nemzetközi Plakátbiennálé anyagának kiállítása július 11 és 29 között.
Acqui Terme, 10. Nemzetközi Metszet Biennálé (Premio Acqui), nyitva július 7-ig.
Miskolc, Miskolci Galéria, Rákóczi ház, 25. Grafikai Triennálé, nyitva szeptember 23-ig.
Lahti, Artmuseum, Nemzetközi Plakátbiennálé, nyitva szeptember 25-ig. 
Peking, Kínai Szépművészeti Múzeum, Kortárs Magyar Művészet című kiállítás ... 


… ehhez az utóbbihoz tartozik egy lábjegyzet is. Nem annyira képzőművészeti, inkább matematikai. A zárt számokról. Magyarul: numerus clausus. A rosszemlékű törvény szerint a magyarországi nemzetiségek és népfajok csak számarányuknak megfelelő mértékben vehettek részt a felsőoktatásban, a közéletben. Brrr. Már majdnem elfelejtettük. Most aztán itt van ez a pekingi kiállítás, és azt számolgatja a média, hány erdélyi van a kiállítók közt. Mennyinek szabadna lenni? Szablyár Eszter a HVG-ben azt írja, „többnyire Erdélyben alkotnak.” Földes András az Indexben meg is számolja: a 33 kiállító közül 8-an valók Erdélybe és egy a Vajdaságba. Ez ugyan csak a szablyári matematika szerint számít többségnek, a numerus clausus értelmében azonban már súrolja a megengedhetőt.  Nos, meg szeretném könnyíteni a számolást. Kecskeméti vagyok ugyan, de ott a Hargita utcában nőttem föl (9-es szám, ráadásul Bihar utca sarok), ezen a jogon ünnepélyesen kijelentem, hogy spirituális értelemben erdélyinek tekintem magamat. Kéretik engem is fölvenni a listákra. A többit, amit erről gondolok, megírtam már itt a blogon, például a 2008. december ötödikei jegyzetben.  
*
...és az "igazi" kiállítások mellett egy virtuális kiállítás: Rézkarcfitness, O. I. a hónap grafikusa

Nincsenek megjegyzések: