2020. december 9., szerda

DMITRIJ LÉNÁRÓL BESZÉL...

 


…Fú a szél… Dmitrij Lénáról beszél…. Valahogy ez jött a számra, mikor a számom felől tudakolózott a hölgy, aki gyönyörű (ám nem teljesen friss) aktképeivel kápráztatja el fészbuk követőit.  Most már engem is. Mi a számod? – kérdezte, és talán nem véletlenül eszembe jutott az Omega. A Trombitás Frédi óta tudtam róluk, de soha nem láttam őket. Aztán úgy hozta a sors, hogy 2013-ban együtt repültünk Moszkvába. Már a repülőn megismerkedtünk, meghívás lett a dologból, ott csápolhattam a moszkvai stadionban. Benkő Laci, Mihály Tamás… Mi a számod?... pontosabban magázva: mi a száma? Állítólag a Császártól is pont ezt kérdezte egy bíró (akkor még bírónak hívták a játékvezető sporttársakat), aminél nagyobb sértés elképzelhetetlen volt, hisz a Császár számát, természetesen Albert Flóriánról van szó, az is tudta, aki sosem járt focipályán. Ő volt a 9-es. A bíró egyébként, az a Kaposi Sándor volt, aki később azt híresztelte, hogy az ő tarkóját tanulmányoztam, sőt le is rajzoltam a Tovarisi konyec plakáthoz, ami ugyan nem volt igaz, de eszem ágában sem volt cáfolni, mert a legenda révén legalább távoli asszociatív kapcsolatba kerülhettem Flórival, a Császárral, a legnagyobb 9-essel. Albert állítólag egy könnyed tvisztes mozdulat közben azt felelte Kaposi Tovaris Bírónak:  „a Sugar baby love…” – olvastam valahol Esterházynál. Ez a számod? Ismételte meg az aktfotóiról nevezetes jelenség egy percnyi értetlenkedő szünet után. Egyszer fölhívott valaki telefonon, hogy a telefonálási szokásaim felől érdeklődjön. Valami statisztikához kell magyarázta. Szívesen válaszolnék, mondtam, de sajnos nincs telefonom. Értem, felelte, és nagyon udvariasan elnézést kért, ám mielőtt elköszönt volna, egy rövid szünet után ellenőrzésként felolvasta a számom, hogy stimmel-e.  Korrekt – válaszoltam. 






 

Nincsenek megjegyzések: