2020. május 4., hétfő

GALÉRIA KVÍZ XXXII.


Három éve, halottak napján jártam először ebben az épületben. Saját halottaimra emlékezve kerestem föl kedves költőm sírját a közeli temetőben, s utána mentem be a múzeumba, bár az is lehet, hogy fordítva történt, a képek után ballagtam át hozzá az öregtemetőbe. De ő vajon járt-e valaha ebben a múzeumban? Idősen, amikor meghalni jött vissza a tóparti városba, alig hiszem, miért is ment volna, hisz úgysem láthatta a képeket, de gyerekkorában, festőművésznek készülő húga társaságában kellett itt járnia. Úgy képzelem, átlapozta a grafikai tárban a Piranesi lapokat (az interneten böngészhető katalógus szerint 304 darabból áll a Piranesi gyűjtemény), hisz később – egy fénykép tanulsága szerint – magának is vásárolt egyet. Én a múzeumot járva beértem az állandó kiállítás falon lógó darabjaival. Hol jártam?  














1 megjegyzés:

Archit3ct írta...

Ez nehéz volt.
Művészeti és történeti Múzeum Genf. Ha legközelebb arra járok, megnézem.