2023. szeptember 2., szombat

ŐSZI VERS

Itt az idő, Uram, nagy volt a nyár,

Szeptemberi reggel, fogj glóriádba;

Azt mondod: Ősz. Az első őszi fák…

Izzik a galagonya ruhája…

 

Még nyílnak a völgyben a kerti virágok,

Füstösek, furcsák, búsak, bíborak,

Holt idők sírján hervadt koszorúk;

Minden csak jelenés; minden az ég alatt.

 

Ó hány szeptembert értem eddig ésszel;

Legyek hárfád, mint hárfád a vadon,

A szeleket ereszd a földre már

Testvéri ősz, forrón-égő rokon.

 

Hervad már ligetünk, s díszei hullanak,

A fáradt fákra fátylas fény esőz,

A siket estveli csend tyütyürékel

S kibomló konttyal jő az édes ősz.

 

Most itt az ősz és én vagyok az ősz,

Az őszi kertben messzenézni félek;

Öreg költők, ti őszök fiai,

Elhull a virág, eliramlik az élet.

 

Sírj, őszi koncert, zengő zeneverseny,

Maradj Homér, fénydús egeddel;

Kisértetes nálunk az Ősz,

Segíts nekem, szeptember, ne eressz el.

 

2 megjegyzés:

ismeretlen írta...

Mintha először olvasnám ... a hangodon hallom minden szavát. Ősz fia, a melankóliád nekem fáj. Még szerencse, hogy a tyütyörészés kompenzál.(gyönyörű, mint mindig)








ismeretlen írta...

Ismerősnek tűnik az Eltévedt lovas, Az Andal és és még néhány remekmű részlete, de (én) nem számolok vele, mert az EGÉSZ (nekem) mindig több, mint a részek összessége. Bár nem tudom, pontosan kit idézek, de bizonyára így igaz, különösen évezredes léptékben, vagy holisztikus szemlélettel közelítve. SzeretetteL: Utisz rajongó. I.